Bergwandeling - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dirk Braggaar - WaarBenJij.nu Bergwandeling - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dirk Braggaar - WaarBenJij.nu

Bergwandeling

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

16 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Zondag naar Franz Josef gereden en een camping opgezocht. Tot dusverre de mindere. Meeste campings zijn OK, met leesruimte keuken, BBQ op gas, toiletten en warme douches. Dat weerhoudt ons ervan om maar ergens langs de weg te gaan staan. Maar het mag wel op diverse plaatsen.
Maandag om half tien vertrokken richting Franz Josef Glacier. Naar we gehoord hebben is ook die gletsjer de afgelopen jaren een stuk kleiner geworden. Veel helikopter vluchten brengen je boven de gletsjer, maar dat ging boven ons budget. Daarom een bergwandeling van 4,5 uur gemaakt. Mooi aangelegd, maar behoorlijk klimmen. De foto's laten zien wat ik bedoel.

• 16 Februari 2015 - 08:39

Inez :

Prachtig daar zeg! Dat moet een piece of cake zijn geweest voor jullie fitte lui:)) geen fotos van boven op de gletsjer? Hebben wij in Noorwegen gedaan. Xxx

• 16 Februari 2015 - 08:46

Dirk Braggaar:

Nee we zijn niet in de buurt gekomen van de gletsjer. Het gezicht erop na 2,5 uur klimmen was voldoende.

• 16 Februari 2015 - 17:51

H.Essed:

Prachtig groen

Hoe hoog is de berg ?????????????
    Het is ook een luxe om de Caravan steeds bij jullie te hebben

Het is koud in Nederland ,maar later op de dag is het weer dragelijk koud

groetjes

harold